Вся правда про телевізори

Здається, вся реклама сьогодні рясніє «новизною»: кожна нова модель телевізора «повністю перевершує» свого попередника. Але чи насправді це так? Виявляється, що далеко не завжди. Зрозуміти маркетологів, що продають свій товар таким чином можна: покупці хочуть придбати тільки «найкраще і зовсім відмінне від усього іншого», а коли таких одиниць не залишається, доводиться додавати трохи шарму того, що є, або іншими словами, прикрашати реальність, щоб переконатися, що товар точно куплять.

Але щоб убезпечити вас від придбання «чарівних бобів», які насправді зовсім і не чарівні, ми вирішили копнути трохи глибше і розкрити таємниці нових телевізійних технологій. Отже, на що вам як покупцеві варто звернути увагу і як визначити, що правда, а що всього лише маркетингова пастка для залучення уваги невігласів?

Фантастична контрастність

Ми переконані, що контрастність біля телевізора важлива, адже саме завдяки їй картинка залишається чіткою і глибокою в будь-який час перегляду телевізора. Але в спробі додати унікальності деяких моделей телевізора маркетологи дещо перестаралися.

Ви, напевно, пам'ятаєте рекламу Philips, в якій йдеться, що у моделі PFL9707 контрастність сягає 150 мільйонів до 1. Це твердження повинно було шокувати неуважних глядачів. Але все стає на свої місця, якщо пам'ятати, що контрастність – це відношення яскравості білого і чорного кольорів, і найкращою в цьому є технологія OLED, яка здатна відтворювати абсолютно чорний колір, і чиєю характеристикою є рекордні 8000:1. При такому розкладі 150 мільйонів виглядають дещо прикрашеними, та й навряд чи існує прилад здатний виміряти таку контрастність.

Частота оновлення кадрів

Як відомо, в середньому сучасні матриці здатні працювати з частотою в 50-240 Гц в залежності від самої матриці. Це означає, що певні телевізори оновлюють кадри з частотою 50 Гц, в той час, як інші здатні це робити з частотою 240 Гц.

Але маркетологам цього здалося мало, і вони вирішили трохи обійти стандартні методи обчислення для додачі фактами більшої значущості. У зв'язку з цим співробітники компанії Toshiba вирішили підсумувати показники параметрів скануючої підсвітки і частоти оновлення кадрів та отримали цифру в 1500 Гц. Не дивно, що захоплена аудиторія кинулася купувати саме цю модель, незважаючи на те, що даний показник абсолютно нічого не говорить про якість зображення.

Збільшена палітра кольорів

Деякі маркетологи стверджують, нібито деякі моделі телевізорів здатні відображати більше квітів, ніж це насправді можливо. Будьте вкрай обережні з подібними твердженнями, пам'ятаючи, що більшість сучасних телевізорів були створені під стандарт під назвою «Rec. 709», який передбачає використання невеликої палітри кольорів. Є інші стандарти з великою кількістю кольорів, але їх час ще не прийшов, тому будьте пильні. Навіть якщо ці стандарти і використовуються в технологіях сьогодні, є ризик, що ваш процесор не зможе відтворити картинку адекватно і почне спотворювати колористику, намагаючись підтягти кольори до існуючої панелі.

Вигнутий екран

Мабуть, улюблена відправна точка маркетологів. Вони стверджують, що саме вигнутий екран створює ефект перегляду фільму в кінотеатрі, хоча насправді це не так. Щоб створити подібний ефект екран повинен бути значних розмірів, що не кожен може собі дозволити, інакше вся затія приречена на провал.  Більше того, в кінотеатрі екран зігнутий по цілому ряду причин. Серед них - запобігання появи «повітряних подушок» по краях.

Більш того, деякі стверджують, що вигнутий екран виглядає більше. У цьому є частка правди, але чи буде це так у вашому випадку дуже сильно залежить від відстані до екрану і кута, під яким ви дивитеся фільм. Все досить відносно. І будьте готові, що такі телевізори можуть збільшувати спотворення зображення.

HDMI нового покоління

Ще є достатньо прикладів того, як маркетологи допомагають компаніям заробити, продаючи одну і ту ж деталь за кількома соусами.  наприклад, деякі стверджують, що разом з новопридбаним телевізором, необхідно придбати новий HDMI кабель.

І хоча використання невірного кабелю, Standard Speed замість High Speed, може вплинути на якість відтворення, придбання HDMI «нового покоління» - це міф, придуманий маркетологами. Просто переконайтеся, що для кожного роз'єму ви використовуєте кабель Standard Speed або High Speed у відповідності зі стандартними налаштуваннями і не платіть більше за кабель, який вам в принципі не потрібен.

Товщина екрана

Здається, сьогодні ринок абсолютно збожеволів на товщині екрану телевізора. Люди переконані, що чим тонше екран, тим потужніше їх телевізор. Але в реальності, потужність телевізора з цим абсолютно не пов'язана, а іноді і свідчить про зовсім протилежне. Так, наприклад, дуже тонкі телевізори часто вимагають придбання додаткової стереосистеми, оскільки потужності вбудованої користувачам не вистачає.

Більш того, багато виробників, які стверджують, що вони змогли створити телевізор, чия товщина не перевищує 14 мм, насправді лукавлять, адже якщо виміряти товщину включаючи об'єм вбудованої керуючої логіки та акустичної системи, то товщина досягає всі 30 і навіть більше мм. Ну і нарешті питання до товаришів знавців: чи впливає якимось чином товщина на якість? Абсолютно ні. Ну і навіщо тоді платити більше?

Ultra HD технології: міфи і реальність

Також набирають нових обертів маркетингові виверти, що стосуються Ultra HD технології. Справа в тому, що «фахівці» продовжують робити акцент на тому, як сильно перевершує ця технологія все решта. І хоча це правда, і затверджені японською компанією телемовлення NHK параметри Ultra HD насправді чудові, не варто поспішати одразу їх купувати.

Щоб наочно продемонструвати перевагу Ultra HD з її Rec.2020 характеристиками, давайте порівняємо ці параметри з HD технологією з її Rec.709. У той час як роздільна здатність екрану для HD становить 1280х720 або ж 1920х1080, для Ultra HD вона зростає до 3840х2160 (4К) або 7680х4320 (8К). Охват для першої технології становить 35,9% від простору CIE 1931, в той час як ті ж показники для Ultra HD - 75,8%. Глибина кольору на кожен канал HD – 8 біт, а Ultra HD – 10-12 біт, а прогресивна розгортка для HD буде до 60 FPS, в той час як для Ultra HD вона досягне 60-120 кадрів на секунду. 

І хоча перевага видно на обличчя, купувати поки що потрібно телевізори такої технології потрібно обережно по ряду причин. Сучасні панелі 4К поки що не підтримують Rec. 2020. Виробники планують ввести їх у використання, але поки це тільки плани, і більшість телевізорів підтримують Rec. 709, що в разі невідповідності може намагатися натягнути картинку на неіснуючу палітру, що призведе до перекручування колористики картинки. 

Більше того, твердження про те, що ви зможете побачити в чотири рази більше деталей на картинці з телевізорами, які підтримують дану технологію, вводять людей в оману. Тому що, хоча на ринок виходить все більше кінокомпаній, знімає відео у форматі Ultra HD, до нашого регіону їх дістається не так вже й багато. А значить, у вас буде готова технологія, так от дивитися на ній буде нічого. Також звертайте увагу на те, який HDMI роз'єм є в телевізорі, який ви хочете придбати. Справа в тому, що для Ultra HD необхідний HDMI 2.0, так як 1.4 вже не впорається з подібно технологією. А значить, купуючи HDMI 2.0, ви можете бути впевнені, що пару років ваш телевізор буде ще актуальним.

Варто зауважити, що екрани «розтягують» картинку до 2160р у разі, коли контент, який вони відтворюють створений під меншу роздільну здатність. Але не у всіх екранів це виходить добре. Таким чином, «підтягуючи» старе зображення під новий формат, ви можете отримати найгіршу якість внаслідок поганого масштабування. Необхідно переконатися, що телевізор зможе впоратися з цим завданням на адекватному рівні перш ніж зробити покупку.

Багато читачів також можуть плутати більшу роздільну здатність і кращу якість зображення. Пам'ятайте, що чіткість зображення залежить від того, з якої відстані людина дивиться на екран. І без внесення нудних подробиць і розрахунків, пам'ятайте, що на відстані 3 метри від екрану ви не зможете відрізнити звичайний HD від Ultra HD. Додамо також, що любителі комп'ютерних ігор будуть розчаровані, дізнавшись, що лише дуже потужні комп'ютери дозволять їм грати в улюблені ігри на Ultra HD моніторах. Більше того, деякі виробники ігор орієнтуються на виробництво ігор під такі екрани, адже тих, хто може собі це дозволити – одиниці. А для тих, хто сподівався поринути у віртуальну реальність, з'єднавши Ultra HD і вигнутий екран, повинні пам'ятати, що діагональ такого телевізора повинна бути набагато більше стандартних 55”, а враховуючи брак контенту з такою роздільною здатністю, це може стати проблемою.

Маркетинг змушує людей робити покупки, але, на жаль, не завжди маркетологи кажуть вам всю правду. Необхідно зважувати кожне слово перш ніж купити «новітню розробку». І ми сподіваємося, що цією статтею нам вдалося пролити світло на прийоми, які використовують маркетологи сьогодні і підготувати вас до обдуманої купівлі телевізора у ваш будинок.